2010 World cup song

Måste erkänna att jag har en känsla av stor stolthet att world cup håls i Afrika...  Men också att 2010s world cup låt är den Somaliska artistens K'naan låt. Vem vet nästa gång är vi kanske med å spelar...;)



FIFA variationen e bra men jag älskar originalet... för att de e riktat till mitt kära hemland Somalia och folket där.

 Ba på en här raderna lyckas han tala om varför landet är som det e....
"So many wars, settling scores
Bringing us promises, leaving us poor
I heard them say, love is the way
Love is the answer, that’s what they say,
But look how they treat us, make us believers
We fight their battles, then they deceive us
Try to control us, they couldn’t hold us
Cause we just move forward like Buffalo Soldiers"


Älsakar den här biten
"So we patiently wait, for that faithful day
It’s not far away, but for now we say
When I get...."

Känner mig seg idag.. en ny förkyldning igen:( hoppas den inte håller i länge


Kommentarer
Postat av: Anonym

SOMALIAAAAAAAAAAAAA <3

2009-12-07 @ 14:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0