RIP till alla som har omkommit... må bättre dagar komma till de som har överlevt. Må sorgen lindras till de som har nära o kära som har drabbats... Haiti

Jag tror jag mår illa varje gång jag ser på CNN. Förs visste jag inte hur stort de var, o hur många som hade drabbats... men de här är den värsta katastrofen FN har varit med om...

Diskuterade detta med några klasskamrater idag... o så som alla andra visste de inte häller att de var så hääär stort.
Så sa Ellis, när hon hörde att de var den värsta som FN någonsin har varit med om,
”men varför gör vi inget da... vi har ju inte gjort tillräckligt... inte så som man agerade i tsunami”
Så svarar David... ”men de är för att de inte är lika många svenskar drabbade”

Och här om dan satt vi alla tjejer i vardagsrummet o diskuterade... så kom nyheterna o alla bliv tysta... sen tog någon upp fjärkontrollen o bytte, för att bryta den dystra stämningen ... o vi fortsatte med våran konversation om vilken restaurang vi skulle gå ut o äta på.

Va jag försöker säga är att de känns när vi ser bilderna... men när vi bläddrar förbi de igen så fortsätter vi med våra liv som om inget hade hänt, kanske för att de inte berör någon nära, något land nära eller för att man tänker... va kan jag göra, de lilla jag gör har inte så mycket betydelse...
Ibland kände de man gör som en droppe i havet men havet skulle vara mindre utan den droppen.


/love u


Kommentarer
Postat av: timis

bra skrivet!

2010-01-19 @ 10:38:37
URL: http://nerdgear.blogg.se/
Postat av: selma

väldight bra somsom hahha :D:D:D

2010-02-11 @ 17:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0